Trochę informacji

O nas


Metody nauczania

Nasze metody i formy pracy z dziećmi oparte są na najnowszej podstawie programowej Ministerstwa Edukacji Narodowej. Dodatkowo wszechstronny rozwój dziecka pomagają nam osiągnąć metody wypracowane przez pedagog Marię Kwiatkowską.

Metody oparte na działaniu własnym dziecka, czyli metody czynne:

W celu aktywizacji Dzieci stosujemy w naszej pracy:

Metody oparte na obserwacji, czyli metody oglądowe:

W naszej pracy dydaktyczno – wychowawczej stosujemy także:


W PRZEDSZKOLU WYKORZYSTUJEMY RÓWNIEŻ ELEMENTY NASTĘPUJĄCYCH METOD:

Metoda R. Labana
  metoda ruchowej ekspresji, u podstaw której leży naturalna ruchliwość i naturalny styl
motoryki dziecka. Metoda ta pozwala na posługiwanie się różnymi formami ruchu i ekspresji jak: ćwiczenia
muzyczno-ruchowe, zabawy, taniec, opowieść ruchowa, inscenizacja, improwizacja ruchowa, groteska, pantomima,
sceny dramatyczne, itp. W metodzie tej uwzględnia się łączenie ruchu z muzyką i rytmem. Metoda ta umożliwia
dziecku wyczucia własnego ciała, rozwija wyczucie płynności ruchów i ciężaru ciała w przestrzeni i czasie,
współdziałanie z partnerem lub grupą.

Metoda C. Orffa
 powiązanie muzyki z ruchem. Głównym celem jest wyzwolenie u dzieci tendencji samo
ekspresji, rozwijania inwencji twórczej zarówno dzieciom wysoko uzdolnionym, jak i mniej zdolnym, które mają
okazję wyrównać swoje braki. Z zastosowaniem instrumentarium Orffa dzieci uczą się także wyrażać swoje
uczucia, odreagowują napięcia emocjonalne, nawiązują kontakt z osobą prowadzącą zajęcia oraz innymi dziećmi.

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone
wspiera nie tylko ufność podstawową dziecka (ćwiczenia w
relacji „z”), ale także jego wiarę i przekonanie we własne możliwości (ćwiczenia w relacji „przeciw”) oraz integrację
z grupą (ćwiczenia w relacji „razem”).

Metoda kinezjologii edukacyjnej P. Dennisona 
praktyczny i dynamiczny system, który posługuje się prostymi
ruchami ciała. Według autora tej metody fizyczny ruch wpływa na aktywizację sieci neuronów w całym mózgu, w
obu półkulach jednocześnie, co z kolei wpływa na lepsze uczenie się, poprawia wzrok, umiejętności koncentracji,
pamięci, rozumienia, koordynacji i postawy, sprzyja twórczości, kreatywności, myśleniu przyczynowo-skutkowemu.
Wszystkie te umiejętności można wspierać poprzez systematyczne wykonywanie prostych ćwiczeń, np. kreślenie
najpierw w powietrzu, a potem na papierze znaku nieskończoności tzw. ”leniwych ósemek”.

Metoda Kniessów
ma na celu ukształtowanie i rozwój fizyczny dziecka poprzez zastosowanie różnorodnych
przyborów do ćwiczeń. Jednocześnie uwrażliwia się małe dzieci na piękno muzyki klasycznej.

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
przynosi znaczący efekt w przygotowaniu dzieci 5-letnich do podjęcia 
nauki w szkole z uwagi na znaczącą rolę w usprawnianiu analizatorów: słuchowego, wzrokowego, kinetyczno- ruchowego,
w kształceniu orientacji przestrzennej rozwija zdolności 
rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi,
ułatwia rozwijanie kontaktów społecznych i uczy współdziałania.

Metoda integracji sensorycznej dr A. Jean Ayresa
 jest metodą terapeutyczną i profilaktyczną. Opiera się na
przekonaniu,że stymulowanie i specjalne oddziaływanie na wszystkie zmysły już od jak najwcześniejszych etapów
rozwoju dziecka stanowi niezbędny warunek prawidłowego rozwoju, dobrego samopoczucia, budowaniu poczucia
bezpieczeństwa, rozwija komunikację, aktywizuje dziecko, odkrywa jego potencjał, a tym samym znacząco wpływa
na jego poczucie wartości, a zatem nawiązywanie poprawnych relacji z innymi.

Metody relaksacyjne, m.in. trening autogenny Schultza
 dzieci relaksują się słuchając odpowiednio dobranych
opowiadań na tle cichej muzyki relaksacyjnej. Relaks dla dzieci ma na celu rozluźnienie mięśni i poprawienie
krążenia obwodowego, daje dziecku spokój i odprężenie.

Adres

ul. Konstytucji 18 41-208 Sosnowiec

Godziny otwarcia

Poniedziałek – piątek: 06:30 – 17:30

E-mail